Pesten op het werk is een groeiend fenomeen in België. Bijna vijftien procent van de werknemers in ons land ervaart wekelijks pesterijen op het werk. De enige manier waarop deze problematiek kan aangepakt worden, is door beleidsmatig aanpassingen in te voeren waar een goed evenwicht is tussen een preventieve en curatieve aanpak.
In deze opleiding krijg je de nodige kennis en vaardigheden mee om een goed uitgewerkt anti-pestbeleid op te stellen en te verdedigen voor de directie, zodat dit op termijn zorgt voor een beter welbevinden van leerlingen, leraars, leidinggevenden en medewerkers.

Wat en voor wie?

Voor wie

Iedereen die binnen een organisatie een degelijk antipestbeleid wil opstellen : vertrouwenspersonen, preventieadviseurs, zaakvoerders, HR-verantwoordelijken ....

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Avond07 november 2019lessenroosterGent250 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.


Wil je als zelfstandige starten?
Maak kennis met Start me up.
Het traject op maat dat je lanceert naar succesvol ondernemerschap.  Meer weten

Programma

-Inzicht in pesten (20u) : weten wat pesten is en hoe je dit kan detecteren
-Antipestbeleid (20u) : alle criteria kennen die nodig zijn om een degelijk antipestbeleid op te stellen die werkt op lange termijn.
-Gesprekstechnieken (12u): concrete gesprekken kunnen voeren, rekening houdend met de gevoeligheden
-Toegepaste bedrijfsvoering (4u) : basics om als consulent aan de slag te gaan
-Eindproef (1u) : presentatie van een uitgewerkt antipestbeleid

Aanvullende info

Toelatingsvoorwaarden

Minimaal een bachelor diploma

OF

Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als vertrouwenspersoon, preventieadviseur, HR-verantwoordelijke of zaakvoerder

Examens, praktijkproeven & getuigschrift

Wie slaagt in de examens en de eindproef ontvangt een getuigschrift 'Antipestcoördinator'

Met de steun van