Service techniekers hebben een cruciale rol binnen de organisatie. Doordat ze in direct contact komen met de klant zijn het gezicht van het bedrijf, het zijn ambassadeurs. Daarnaast kennen ze de behoeften van de klanten en eventuele problemen met producten goed en is het van belang dat deze informatie voldoende doorstroomt naar de andere afdelingen zoals engineering en verkoop. De doelstelling van deze opleiding is om onderhoudsmedewerkers bewust te maken van hun centrale rol binnen de organisatie en naar de klant toe.

Wat en voor wie?

Voor wie

Service techniekers

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag16 september 2019lessenroosterAalst242 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.


Wil je je carrière, passie of vak een BOOST geven?

Wij geven je graag een duwtje in de rug. Kom naar onze infoavond.   Meer weten

Programma
  • Het belang van attitude, eerste indruk en heldere, eerlijke en eenduidige communicatie en de bijhorende impact ervan op een klantvriendelijk imago
  • De technieker als ambassadeur van de firma naar de klant toe: wat kan / mag die rol inhouden en hoe kunnen we ons daarin comfortabel voelen. Leer zoeken naar de noden van de klant en koppel dit aan de verwachtingen van je firma.
  • Basisaspecten van communicatie en bijhorende technieken en referentiekaders: wat wel en vooral niet doen.
  • Communicatietechnieken: minder aangename boodschappen brengen, hoe collegialiteit laten primeren, reageren op / omgaan met moeilijke(re) klanten en klachten, hoe spreken over prijzen en/of onderhoudscontracten en hoe dit inbedden in een positief verhaal voor de klant
  • Hét verschil maken: waarin en vooral hoe kan je uitblinken in de communicatie naar de klant: kleine tips met een maximaal resultaat
  • Aandachtspunten ifv een efficiëntere (werk)planning en de communicatie met de collega’s op bureau / planning.

Met de steun van