Wil je jou onderscheiden via een professioneel digitaal en sociaal klantencontact? Je netwerk uitbouwen en meer klanten bereiken past binnen jouw doelstelling. Een advertentie plaatsen op Facebook, e-mailmarketing…. heeft het zin? Deze onderwerpen komen allemaal aan bod in dit traject. Nu al benieuwd naar meer? Lees dan snel verder.

Wat en voor wie?

Voor wie

Voor ambitieuze schoonheidsspecialistes en/of kappers die willen uitblinken in een sterk klantencontact.

Waar en wanneer?

Nog niet beschikbaar. Blijf op de hoogte of stel een vraag over deze opleiding


Wil je je carrière, passie of vak een BOOST geven?

Kom naar onze infoavond op donderdag 22 augustus.   Meer weten

Programma

Face-to-face klantencontact in uw instituut en/of salon

  • Les 1: De klant vandaag
    • Zien van je eigen invloed en uitstraling naar een klant.
    • Wat zijn de 3 belangrijke noden bij uw klant?
    • Werk met de 4 wetten van een klantenbehandeling.
  • Les 2: Omgaan met moeilijke gesprekken en grensoverschrijdend gedrag
    • Waar komt agressie vandaan.
    • Reageren op grensoverschrijdend agressief contact.
    • Stellen van grenzen.
  • Les 3: De kracht van positieve communicatie
    • Actief luisteren en betrokkenheid/empathie gebruiken.
    • Gesprek positief afsluiten.
    • Aanpassen van organisatie: cultuurverandering opbouwen.

Bouwen aan een digitaal klantencontact voor schoonheidsspecialistes en/of kappers

  • Les 1: Aan de slag met een digitaal klantencontact
    • Bepalen van uw boodschap. Hoe zien anderen jou?
    • Verwerf inzicht in de filosofie van sociale media voor uw instituut en/of salon.
    • Veilig omgaan met sociale media als schoonheidsspecialiste/kapper (persoonlijk vs zakelijk).
  • Les 2: Facebook inzetten als communicatie-instrument
    • Intro: Hoe val je op?
    • Connectie maken en netwerk uitbreiden op Facebook.
    • Het gebruik en beheer van Facebook bedrijfspagina’s en groepen.
    • Leren social media afbeeldingen maken met tools Canva & PIXL.
  • Les 3: Websites en e-mailcommunicatie
    • Waar, wanneer, hoe e-mail inzetten in een patiëntencontact.
    • E-mailmarketing: adressen verzamelen, gebruik van een professioneel e-mailmarketingsysteem.
    • Haal meer uit je website: positioneer je online en laat je apotheek lokaal groeien op het internet.
  • Les 4: Opvolg en evaluatie van concrete acties in de praktijk en evaluatie
    • Evaluatie van de resultaten van je digitaal klantencontact na enkele weken.
    • Vragen bij de implementatie van de verschillende tools en hoe gebruik ik ze.
    • Tips en tricks tot verdere optimalisatie van uw digitale werking.
Aanvullende info

Maak gebruik van de KMO-Portefeuille en bespaar tot 40% op deze opleiding.

Met de steun van