Uit een enquête van Kantar (20 april 2020) blijkt dat Belgen willen dat bedrijven (meer) communiceren tijdens de corona-crisis. Als bedrijf, organisatie of zelfstandige vraag je je dan misschien af: “Hoe kan ik op dit moment beter gaan communiceren met mijn klanten en/ of mijn medewerkers?” “Hoe kan ik me nu al wapenen voor een volgende crisis (de fase van de terugkeer naar een “meer normale gang van zaken”?)”. Je bent zeker niet de enige die worstelt met deze vragen in deze uitzonderlijke omstandigheden.

Een crisis vereist een aangepaste communicatie om de schade (financiële- en/ of reputatieschade) voor je bedrijf of organisatie tot een minimum te beperken en je voor te bereiden op een volgende (mogelijke) crisis. In deze opleiding bespreken we een aantal principes, bekijken we wat je communicatie inhoudt, bieden we je hiervoor een aantal handvaten, maar vooral werken we samen aan een concreet communicatieplan voor jouw bedrijf.

Wat en voor wie?

Voor wie

  • Bedrijfsleiders
  • Communicatieverantwoordelijken
  • Marketingverantwoordelijken
  • Zelfstandigen
Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag02 juni 2020lessenroosterE-Learning242 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.
Programma

Module 1:

  • Bespreken van het begrip “crisis” in het algemeen. Wat zijn de kenmerken van een crisis (de coronacrisis)?
  • Welke communicatie wordt van jou verwacht en hoe bereid je de communicatie van je bedrijf of organisatie voor op een crisis?
  • Hoe communiceer ik tijdens deze crisis?
  • Hoe communiceer ik na deze crisis?
  • Bespreken van het opstellen van een communicatieplan voor deze coronacrisis (huidige situatie en de “next step”).

Module 2

  • Groepsbespreking van het door jouw opgestelde communicatieplan, samen met de nodige feedback,
    zodat je communicatie klaar is voor deze en een volgende crisis.

Met de steun van