Facebook is het sociale kanaal met het meest aantal gebruikers in ons land. Facebook wordt steeds strenger in het verspreiden van boodschappen naar vrienden, volgers en andere doelgroepen.

Hoe maak je efficiënt en rendabel gebruik van Facebook als marketingkanaal? En waarmee moet je rekening houden?

Wat en voor wie?

Voor wie

  • Medewerkers Marketing & Communicatie
  • PR-medewerker
  • Zaakvoerders KMO
Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
23 juni 2020lessenroosterGent329,12 Euro
Dag27 oktober 2020lessenroosterGent329,12 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.
Programma

1e Module - voormiddag

  • Hoe werkt marketing via Facebook? en het algoritme?
  • Marketing door het verspreiden van niet-commerciële informatie
  • Opbouw van de perfecte Facebook-pagina
  • Beeldmateriaal correct indelen en posten
  • Smart list gebruiken (voor profielen)
  • Beheer Facebook-pagina's
  • Facebook-wedstrijd volgens de regels
  • Wat verschijnt wel of niet op de tijdslijn?
  • Programmeren van posts en werken met activity log
  • Met verschillende personen zorgeloos één Facebook-pagina beheren
  • Interactie tussen Facebook-pagina's
  • Praktijkvoorbeelden
  • Crossmediaal werken met Facebook
  • Mediaplan en contentmap

2e Module - namiddag

  • Facebook-pagina beheren met meerdere personen en verschillende rollen
  • Interactie tussen Facebook-pagina's: Crossmediaal werken met Facebook
  • Mediaplan en contentmap
  • Statistieken interpreteren en gebruiken voor bijsturingen
  • Apps toevoegen en optimaliseren
  • Statistieken interpreteren en gebruiken voor bijsturingen
  • Optimaliseren van applicaties in Facebook
  • Apps toevoegen en optimaliseren
Aanvullende info

Ter info:

  • Het is nodig een facebook profiel te hebben voor deze opleiding.
  • Graag chrome installeren indien eigen laptop wordt meegebracht.
  • Tablets kunnen voor deze opleiding niet gebruikt worden

Met de steun van