Verkopers kijken vaak op tegen telefonische prospectie en het vastleggen van afspraken. Meestal beschouwen ze deze opdracht als 100% geslaagd als ze een afspraakje “versierd” hebben. Ook aan de telefoon is de eerste indruk van de prospect doorslaggevend voor het verdere verloop van het verkoopproces. Legt u teveel druk op de prospect, dan dreigt u straks misschien voor een gesloten deur te staan of u botst op een negatief en kritisch ingestelde inkoper. Maakt u daarentegen een professionele en betrouwbare indruk, dan hebt u een afspraak en de aanzet voor een succesvol verkoopgesprek.

Deze opleiding biedt u in één dag alle tips en technieken om op een professionele manier telefonisch te prospecteren. U leert welke criteria van belang zijn voor het verkrijgen van een afspraak en het maken van een goede eerste indruk over de telefoon. U leert alles over de inhoud van een kansrijk prospectiegesprek en over de impact van een aangepaste intonatie en stijl. Oefenen, oefenen en nogmaals oefenen: aan de hand van praktijkvoorbeelden en voortdurende feedback leert u hoe u voortaan de deur opent bij potentiële klanten.

Wat en voor wie?

Voor wie

De opleiding is bedoeld voor verkopers, vertegenwoordigers, medewerkers klantenservice en call center, account en sales managers.

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag01 oktober 2019lessenroosterGent-


Wil je je carrière, passie of vak een BOOST geven?

Kom naar onze infoavond op donderdag 22 augustus.   Meer weten

Programma

- The cold calling blues

- Leadgeneration en prospectie: waar haal ik en hoe definieer ik m’n leads

- De professionele beller: weg met die angst

- Wat irriteert mensen aan de telefoon

- Moment van de waarheid: een indrukwekkende eerste indruk

- Het psychologisch proces van een prospect

- Opbouw van ‘boodschap’ en ‘interessewekker’ (nieuwsgierigheid opwekken)

- Scenario (tele-gesprekstructuur van A tot Z)

- Oefenen scenario met teletoestellen

- Flexibel inspelen op reacties van een prospect
- Effectief omgaan met bezwaren en het onder controle houden van een gesprek
- Oefenen omgaan met bezwaren
- Non-verbale communicatie tijdens het telefoneren
- Professioneel telefoneren: wat doen en vooral: wat niet doen!

Met de steun van