Klant is koning. Maar wat betekent dat concreet? En is er een onderscheid tussen interne en externe klantgerichtheid?

Tijdens deze opleiding leer je communiceren naar interne en externe klanten. En opdat je echt kan uitblinken, onderzoeken we jouw eigen typologie en gaan samen op zoek naar herkenningspunten om de typologie van een ander vlot te herkennen.

Wat en voor wie?

Wat na de opleiding

De opleiding is erkend door Liberform. Werknemers in PC336 kunnen deze opleiding onder bepaalde voorwaarden gratis volgen. Meer info: www.liberform.be

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag18 december 2018lessenroosterSint-Niklaas242 Euro
Dag07 mei 2019lessenroosterGent242 Euro
Alle prijzen inclusief BTW (in geval van meerjarige opleidingen enkel voor het 1e jaar)


Wil je als zelfstandige starten?
Maak kennis met Start me up.
Het traject op maat dat je lanceert naar succesvol ondernemerschap.  Meer weten

Programma
  • Klantgerichtheid communiceren
  • Verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid
  • Wat verwachten klanten?
  • Proces van een goed gesprek
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen
  • Communicatietechnieken en referentiekaders
  • Omgaan met klachten
  • Klachten als opportuniteit
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten
  • Waarom reageert elke klant anders
  • Verschillende typologieën en hoe erop reageren
  • Hoe dit gebruiken in praktijk
Aanvullende info

De opleiding is onderdeel van de 'Masterclass voor office professionals'. Hierin bundelen we vier interessante opleidingen, specifiek voor administratieve medewerkers en management assistants. Wie zich inschrijft voor het volledige opleidingspakket krijgt een korting van 25% en betaalt slechts € 600 in plaats van € 800 voor de vier individuele opleidingen.

Met de steun van