Iedereen zegt dat de "klant koning" is. Maar wat betekent dat concreet ? En is er een onderscheid tussen interne en externe klantgerichtheid? In deze opleiding gaan we op zoek naar de basis vaardigheden en attitudes voor klantgerichtheid: positieve ingesteldheid en communicatie, personaliseren, op een correcte manier slecht nieuws brengen, een correcte assertieve houding aannemen t.a.v. interne en externe collega’s. Uitblinken wil echter meer zeggen dan een basiscursus. We onderzoeken uw typologie en gaan op zoek naar herkenningspunten om de typologie van de andere vlot te herkennen.

Wat en voor wie?

Voor wie

Administratieve medewerkers, commerciële medewerkers, elke medewerker die de klant centraal wil plaatsen

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag28 november 2017lessenroosterSint-Niklaas175 Euro
Alle prijzen vrij van BTW
Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren
  • Verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid
  • Wat verwachten klanten
  • Het proces van een goed gesprek
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen

Hoe omgaan met klanten

  • Inleiding tot communicatie
  • Enkele communicatietechnieken
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn
  • Omgaan met moeilijke / agressieve klanten

Waarom reageert elke klant anders

  • Inleiding tot typologieën
  • Wat zijn de verschillende typologieën
  • Wat te doen met elk typologie / wat niet
  • Hoe dit gebruiken in praktijk
Aanvullende info

Deze opleiding is onderdeel van Masterclass voor officeprofessionals. Hierin bundelen we 4 interessante opleidingen, specifiek voor administratieve medewerkers en management assistants. Wie zich inschrijft voor het volledige opleidingspakket krijgt een korting van 25% en betaalt slechts € 525 in plaats van € 700 voor de 4 individuele opleidingen.