Elk bedrijf en elke ondernemer krijgt vroeg of laat te maken met klachten. Maar waar vele ontevreden klanten gewoon wegzappen, nemen de klagers nog de moeite om ons te contacteren. En daarin zit net de opportuniteit, als je constructief omgaat met de klacht tenminste.

Wie zijn eigen visie in vraag durft stellen en op zoek gaat naar een constructieve oplossing, heeft de kans dat uit de klacht een positief klantengevoel en een grotere klantentrouw voortkomt.

 
   

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Dag12 november 2019lessenroosterGent242 Euro
Dag24 maart 2020lessenroosterSint-Niklaas242 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.


Wil je als zelfstandige starten?
Maak kennis met Start me up.
Het traject op maat dat je lanceert naar succesvol ondernemerschap.  Meer weten

Programma
  • Types klachten
  • Natuurlijke attitude en reactie op klachten
  • Emotioneel versus rationeel
  • De voordelen van klachten
  • Belang van correcte klachtenbehandeling
  • Inspelen op de klager
  • Stappen in het proces van opnemen van klachten: fases
  • Empathie als basis voor opbouw
  • Streven naar constructieve samenwerking
  • Aandacht voor de relatie tijdens de behandeling van klachten
  • Langetermijnaspecten
  • De link tussen persoonlijke band en het depersonaliseren van klachten
  • Basistechnieken en noodzakelijke houdingen
Aanvullende info

De opleiding is erkend door Liberform. Werknemers in PC336 kunnen deze opleiding onder bepaalde voorwaarden gratis volgen. Meer info: www.liberform.be

Met de steun van