Stel je je regelmatig de vraag: "Hoe bouw ik een langetermijnsrelatie op met potentiële klanten?", "Hoe kan ik het verschil maken met mijn concurrenten zonder een prijzenoorlog te moeten voeren?". Dan is deze opleiding verkooptechnieken er speciaal voor jou.

Ieder klantencontact met een klant is een visitekaartje van je bedrijf. Een bouwheer of architect verwacht van je immers niet alleen goede technische kwaliteiten, maar ook een klantgerichte houding. 

In deze opleiding krijg je praktische tips om een gezond orderboek op te bouwen. Je leert alle stappen van een geslaagd verkoopproces kennen, krijgt inzicht in gericht communiceren en onderhandelen met een potentiële klanten en hulpmiddelen om je klanttevredenheid te verhogen.

Wat en voor wie?

Voor wie

Voor wie:

  • aannemer
  • commercieel medewerker in de bouwsector
Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Avond07 november 2018lessenroosterGent484 Euro
Avond25 april 2019lessenroosterGent484 Euro
Alle prijzen inclusief BTW

Interesse in deze opleiding? Ontdek er alles over op onze infodag op 30/08

Programma

Programma:

Voorstelling van uw bedrijf en uw diensten aan een nieuwe klant. (3u)

  • The first impression makes it all: wat betekent dit voor u, uw bedrijf en wat is de perceptie?

 
Belangrijke punten in het verkoopproces in de bouwsector. (3u)

  • Herkennen van behoeften en motivaties van de klant.
  • Detecteren van verkoopsignalen.
  • Basisregels van communicatie in commerciële situaties.
  • Het behandelen van klachten (telefonisch of onder vier ogen) en klantentevredenheid.
  • Interne contacten met de leveranciers en onderaannemers.

Verkopen aan de overheid, een hoofdaannemer of projectontwikkelaar. (3u)

  • Werken met een lastenboek, plannen en meetstaten.
  • Hoe verloopt het aankoopproces bij een projectontwikkelaar?
  • Hoe behandel ik een overheidsaanbesteding?
  • Bepalen van uw kansen bij de offerteoverdracht.

 
Onderhandelen tijdens een verkoopproces (3u)

  • Discussie of dialoog
  • Beter assertief dan agressief
  • Waarom, hoe en wanneer vragen stellen.
  • Empathisch luisteren en lichaamstaal optimaliseren                                       
  • Terugkoppelen & parafraseren

 
Website & sociale media gebruiken als verkoop middel (3u)

  • Een goede website laten bouwen. Hoe profileer ik me online?
  • Wat kost een website? Waar moet ik rekening mee houden?
  • Mond aan mond reclame online stimuleren.
  • Facebook of een andere platform? Welke gebruikt ik waar, hoe en wanneer?