Veel bedrijven hebben nog steeds weinig inzicht in het rendement van hun website. Hierdoor worden veel campagnes niet goed gemeten en beslissingen nog te vaak op het buikgevoel genomen. Om de resultaten van een website effectief te meten is het essentieel een goed en volledig webstatistiekenpakket gekoppeld te hebben aan je website.

Vroeger was hier een stevig prijskaartje aan verbonden, maar met de komst van Google Analytics is dit veranderd. Google Analytics is een volledig gratis statistiekenpakket waarin de prestaties van je website en de daarbij horende marketingcampagnes volledig kunnen worden gemeten. Maar hoe werkt dit in de praktijk? Wat moet ik meten? Hoe haal ik het maximale uit Google Analytics?

Praktisch

Lieven Van De Velde, web professional, zaakvoerder en bevlogen spreker op tal van seminaries, is jullie ervaren gids.

In deze opleiding is catering inbegrepen. Drankpauzes (avond en dag) en broodjeslunch (alleen dag). Je kan op onze pc's werken of je eigen, vertrouwde laptop meebrengen. En dat mag zowel een PC als een MAC zijn.

 

Wat en voor wie?

Voor wie

Deze opleiding richt zich tot iedereen met een website die wil leren waarom “meten is weten” belangrijk is. Voor webontwikkelaars, webmasters, marketing professionelen en bedrijfsleiders/zelfstandigen met een eigen website.

Waar en wanneer?
Programma
  • hoe integreer ik Google analytics volledig in mijn site?
  • welke informatie kan ik uit Google analytics halen?
  • hoe giet ik de Google analytics statistieken in kritische succesfactoren?
  • hoe koppel ik Google analytics aan mijn Google adwords campagne?
  • hoe helpt Google analytics mij om de return van promotiecampagnes te meten?