Simon scoort bij SV Zulte Waregem

Simon is 26 jaar en sales officer bij SV Zulte Waregem. Tijdens alle thuiswedstrijden bezorgt Simon elke  voetballiefhebber een unieke ervaring. Voor hem is het even belangrijk wat zowel op als naast het veld gebeurt. Als hospitality verantwoordelijke werkt Simon een hele week toe naar het weekend, waarbij hij zorgt voor een uitstekende service voor de etende supporters. De skyboxen staan onder zijn toezicht. Daarnaast bedenkt Simon acties in samenwerking met zijn verantwoordelijke om een totaalbeleving te creëren voor de supporters. Deze weg bewandelt hij nadat hij bij SYNTRA marketing en communicatie officer heeft gevolgd.

Op zoek naar mezelf

Mijn schoolcarrière startte ik bij HoGent, daar begon ik met bedrijfsmanagement. Als jonge student was ik minder gedreven, waardoor ik snel afhaakte. Ik sloeg een andere weg in en koos voor een opleiding ergotherapie. Dat beviel me het eerste jaar erg goed. Maar het tweede jaar viel de stage zo hard tegen dat ik mezelf opnieuw in vraag stelde. Ik ging op zoek naar de commerciële kant van mezelf en kwam zo bij marketing uit.

Snel verkocht

Via vrienden en kennissen heb ik SYNTRA leren kennen. Toen ik googlede naar praktijkgerichte opleidingen, botste ik op SYTNRA. Ik was op zoek naar een snel traject, met veel praktijk en het liefst van al ook een stage. Dat laatste vond ik het meest essentieel. Na uitgebreid zoeken en vergelijken besloot ik om voor marketing en communicatie officer te gaan.

Fantastische keuze

Als ik terugblik op mijn jaar bij SYNTRA, dan heb ik dat als iets heel positiefs ervaren. Marketing en communicatie officer was een erg praktijkgerichte studierichting. Je zit in een flow waarbij je van het ene project in het andere  rolt. In combinatie met groepswerken gaf dat een heel interessante insteek. Die zorgen ervoor dat je continu creatief blijft nadenken. Samen met je medestudenten op zoek gaan naar innovatieve ideeën was verrijkend, zo stak je van iedereen wel iets op. Voor mij was het een enorme meerwaarde dat de stage zo snel geïntegreerd werd. Dat vond ik belangrijk om aan de opleiding te starten, achteraf bleek de balans perfect te kloppen.

Krak in mijn vak

Op korte termijn wil ik graag sterk worden in wat ik momenteel doe. Dat is mijn eerste professionele doelstelling: een krak worden in mijn vak. Het ontwikkelen van creatieve, commerciële ideeën samen met mijn verantwoordelijke is een enorme uitdaging. Ik beleef ook veel plezier aan het dagelijks sociale contact. Als je dan elke thuiswedstrijd de plannen verwezenlijkt ziet, dan geeft je dat zoveel voldoening en extra motivatie om door te gaan naar de volgende wedstrijd. 

Bevoorrecht om dit te doen

Op lange termijn wil ik graag nog commerciëler actief zijn voor Zulte Waregem. Ik zit boordevol creatieve ideeën die ik nog meer wil realiseren. Maar ik bekijk het allemaal nog stap voor stap. Ik voel me nu al bevoorrecht om dit allemaal te doen voor de club die me zo nauw aan het hart ligt. Mijzelf hier ontplooien op persoonlijk en professioneel vlak is mijn grootste ambitie, ik wil zo veel mogelijk betekenen voor Zulte Waregem.

 

Een commercieel talent en bewogen door Simon zijn verhaal? Bekijk hier de opleiding in detail

Met de steun van