Verkopen is vandaag harde concurrentie voeren en daarbij maken veeleisende consumenten het niet makkelijk om potentiële klanten binnen te halen. Er is meer nodig dan de juiste look of een vlotte babbel. Vandaag verkopen vraagt een andere aanpak! Je verantwoordelijkheden liggen anders en daarvoor heb je de juiste vaardigheden nodig.

Als account manager ben je de intermediair tussen je klant en de organisatie waar je tewerkgesteld bent. Van een accountmanager wordt verwacht dat hij resultaatgericht werkt en communicatief sterk is. Je hebt daarom een waaier aan competenties nodig om de sales- en de marketingstrategie van een bedrijf in goede banen te helpen leiden. Ook nieuwe klanten werven en prospecteren is belangrijk maar de nadruk ligt vaak op relatiebeheer en het uitdiepen van de klantenrelatie. Maar meer en meer speelt ook de vraag naar Customer Experience. Als lid van het salesteam dien je, net als een marketeer, alles uit de kast te halen om de kritische klant te overtuigen van jouw product. Hier leer je hoe je dit aanpakt aan de hand van belevingscreatie.

Tijdens deze praktijkgerichte opleiding professionaliseer je je verder in het commerciële gebeuren. Je wordt er gevormd tot een échte adviseur die de klant de juiste verkoopsondersteuning biedt om tot een win-winsituatie te komen. Deze cursus is gegarandeerd de start van een mooie carrière.


 

Wat en voor wie?

Voor wie

Iedereen die communicatief sterk is en een carrière in de sales wil uitbouwen.

Wat na de opleiding

Na deze opleiding kan je aan de slag als junior account manager, commercieel afgevaardigde of vertegenwoordiger.

Waar en wanneer?
MomentStartlessenroosterLocatiePrijsInschrijven
Avond16 september 2021lessenroosterSint-Niklaas450 Euro
Alle prijzen inclusief BTW. In geval van meerjarige opleidingen geldt de prijs enkel voor het eerste jaar.
Programma

Verkoper :

-initiatie marketing

-communicatie

-verkoopsgesprek

-logistieke processen

Account manager :

-marketing B-to-B

-klantenmanagement

-schriftelijke commerciële communicatie

-presentatie- en vergadertechnieken

-verkoopstechnieken

-key account management

-salesplanning

-coachen en leidinggeven

Met de steun van