Ondernemingen schatten het potentieel van social media niet correct in

Ondernemingen begrijpen social media nog steeds niet. Dat concludeert strategisch adviseur en auteur Laura Hamer in het nieuwe boek "Like this, de route naar een geslaagde social media bedrijfsstrategie".

Volgens Hamer wordt social business nog steeds niet serieus genomen door managers en directie. Daarom ondervinden ze veel moeite om de potentie en kansen van social media correct in te schatten. Hierdoor wordt de ontwikkeling van een gedegen socialmediastrategie zelden serieus genomen.

Uit onderzoek van McKinsey in verschillende bedrijfssectoren is nochtans gebleken dat social media ondernemingen de volgende drie kansen biedt:

  1. Een verhoging van de productiviteit van kenniswerkers van 20 - 25 procent
  2. Beïnvloeding van circa 30 procent van de totale uitgavan van consumenten
  3. Een jaarlijkse waardepotentie van tussen de 900 miljoen - 1,3 triljoen dollar in de vier onderzochte sectoren.

(Bron: managersonline.nl)

Dit bericht gaat over: social media voor bedrijven, ondernemingen

Met de steun van